Köpvillkor

Varmt välkommen till Leksakscity.se!
På Leksakscity.se är vi helt öppna med alla villkor och vad som gäller. Vi gör allt för att det ska vara så enkelt och bra som möjligt för dig som kund. Inga överraskningar helt enkelt då du handlar hos oss. Fullständiga köpvillkor hittar du nedan.


Vi erbjuder

  • Leveranstid: 1-3 dagar
  • Enhetsfrakt: 49 kr
  • Fri frakt: vid köp över 899 kr
  • Öppet köp: 365 dagar
  • Moms: ingår i alla priser
  • Retursedel: medföljer i din beställning om du enkelt vill skicka tillbaka din vara, 79 kr.
  • Mejl: Vi svarar snabbt på mejl, inom 24 timmar

 

 

Outlöst beställning

Om du inte hämtar ut ditt paket så kommer det att skickas tillbaka inom 14 dagar. Outlöst paket är en kostnad för Leksakscity. Därför får du betala 149 kr för outlöst beställning. När paket kommer tillbaka till oss, så frågar vi dig om du vill ha det skickat igen. Vill du det så kostar det 49 i kr i frakt plus 149 kr för outlöst paket. Vill du inte ha paketet skickat igen så återbetalar vi dig ditt belopp, förutom 149 kr i avgift för outlöst paket.


 

Ångerrätt

Enligt lag är det 14 dagars ångerrätt. När du öppnar förpackningen se till att vara försiktig så du inte skadar paket onödigt mycket, för då kan vi återanvända förpackningen. Om produkten har skadats på något sätt så har ordinarie säljvärde minskat och då har Leksakscity rätt att dra av det minskade värdet på det belopp som ska returneras till dig som konsument. Kund ska meddela om ånger inom 14 dagar efter mottagande av leverans, eller vid delleverans, när sista varan är levererad. Därefter har kunden 14 dagars frist på sig att returnera varan

Här kan du använda konsumentverkets ångerblankett, klicka här.


Vid retur av en produkt

Det är enkelt att skicka tillbaka en produkt till Leksakscity.

  • Använd medföljande retursedel
  • Skicka med packsedeln
  • Du som kund står för returfrakten. Vi debiterar dig 49 kr, om vår fraktsedel används.
  • Skicka tillbaka din produkt i originalkartongen
  • Meddela oss hur du vill att vi ska återbetala dig
  • Skriv gärna varför du skickade tillbaka din produkt
  • *OBS* om du handlat hos oss med ett presentkort så får du ett nytt presentkort med samma värde, du kan inte få pengar återbetalt.

 


Återbetalning - tidsfrist
Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit meddelandet. Kunden kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess kunden har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först

Återbetalning - villkor
Återbetalning ska ske med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet ska återbetalas, inklusive frakt, skatt och avgifter. Returfrakt står konsument för. Undantag ska informeras gällande återbetalning vid ångerrätt, returrätt och återbetalning av fraktkostnader.

Vissa produkter kan inte returneras
En del produkter kan inte skickas tillbaka som tex. hygienprodukter, mat, använd leklera.

Returadress
Du kan använda medföljande retursedel om du vill och skicka din retur till:

Leksakscity.se
Östra Ryd Lillegård
333 91 Smålandsstenar
 


Öppet köp

Vi på Leksakscity.se erbjuder 365 dagars öppet köp, även vid bruten förpackning, det kan vara så att det krävs att förpackningen bryts för att du ska kunna testa din produkt. När du öppnar förpackningen se till att vara försiktig så du inte skadar paket onödigt mycket, för då kan vi återanvända förpackningen. Om produkten har skadats på något sätt så har ordinarie säljvärde minskat och då har Leksakscity rätt att dra av det minskade värdet på det belopp som ska returneras till dig som konsument.

 


Reklamation


3 års reklamtionsrätt
Du som kund har 3 års reklamationsrätt.
Reklamation rapporteras så snart felet borde ha upptäckts. 2 månader anses som skälig tid för upptäckt av skada/defekt.

Vad gör jag om min produkt var sönder då jag fick den?
Vid godkänd reklamation så återbetalar Leksakscity hela beloppet, inklusive frakt, skatt och avgifter
Skicka inte tillbaka en felaktig produkt till oss, innan du pratat med oss.
Kontakta oss direkt och berätta vad som hänt och felet på din produkt. När du kontaktar oss så bifoga gärna bilder och en text som beskriver vad som är felet.
En transportskadad produkt ska anmälas till Leksakscity inom 2 månader från den dagen du fick din beställning, detta för att godkänna skadan och ge dig en ersättning.
En ersättning kan bestå av att få en ny produkt, få hela beloppet återbetalt eller få delar av beloppet återbetalt. Det beror på vad vi kommer överens om.

Vad gör jag om det saknas en produkt i mitt paket?
Kontakta oss och berätta vad som saknas, så ska vi hjälpa dig.
Dock är det väldigt sällan en produkt saknas, för att alla beställningar kontrolleras av två personer vid två olika tillfällen.

Returfrakt vid reklamation
Leksakscity betalar returfrakten vid en eventuell retur av en produkt på grund av reklamation. Vid en eventuell tvist följer Leksakscity Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Vid en tvist kan du gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma sida för tvistlösning som prövar tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Vid en nationell tvist hänvisar vi i första hand till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 10123 Stockholm
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att produkten fungerar.

Meddela Leksakscity - Din reklamation inom 2 månader
Du som kund ska inom 2 månader efter att felet upptäckts, reklamera detta till Leksakscity.


Återbetalning vid reklamation
Återbetalning ska ske inom skälig tid, utan onödigt dröjsmål.

 

Fraktkostnad och Leverans

Du kan välja fraktsätt i kassan. Du kan välja mellan DHL och Posten. Mindre beställningar som väger under 500 gram skickas som 1:a klassbrev. Mindre beställningar skickas som varubrev, direkt till din brevlåda.
 

  • Enhetsfrakt 49 kr
  • Fri frakt vid köp över 899 kr
  • Returfrakt 79 kr
     


Beställ innan kl. 13.00

Beställningar som kommer in före kl 13.00 på arbetsdagar skickas samma dag.

 


Leveranstid

Posten: Normalt 1 dag, 2 dagar norr om Hudiksvall och Gotland, 3 dagar norr om Boden.

DHL: Normalt 1 dag, 2 dagar norr om Hudiksvall och Gotland, 3 dagar norr om Boden.
 

 

Försening av leverans

Om Leksakscity inte kan leverera inom avtalad tid kommer kunden utan onödigt dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt, om det är möjligt. Kan Leksakscity inte heller åtgärda felet inom skälig tid och leveranstid är av väsentlig betydelse, har kunden rätt att häva köpet. Detta gäller även specialbeställningar.

 

Leverans sker enbart inom Sverige

Leksakscity skickar inom Sverige.

 

Bekräftelse och köpvillkor mejlas ut till dig

Det skickas ut en orderbekräftelse med en länk till våra köpvillkor i direkt efter din beställning.

 

Betalning

Alla priser i e-butiken anges inkl.moms.
Du som kund har möjlighet att betala via Kortbetalning, Direktbetalning via BankID, Faktura eller Delbetalning.
För mer information, läs mer på Klarna.se, klicka här.
 

  • Kortbetalning (Kostnad: 0 kr)
    Vi accepterar betalningar via Visa, Amercian Express och MasterCard. Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer) och är helt säkra. För maximal säkerhet använder vi även 3DSecure. Kortköp är avgiftsfritt.
     
  • Direktbetalning via BankID (Kostnad: 0 kr)
    Du betalar via ditt BankID. Betala via Swedbank, Handelsbanken, SEB eller Nordea. Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer) och är helt säkra.
     
  • Faktura (Kostnad: 0 kr)
    Du får din beställning först och betalar i efterskott. Betalning till KLARNAS och betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag ffrån 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Du måste vara över 18 år och får inte ha någon betalningsanmärkning för att använda faktura. Leveransadressen för din beställning ska vara samma som din folkbokföringsadress.
     
  • Dela upp betalningen (Kostnad: 0 kr)
    Du får din beställning först och betalar i efterskott. Du väljer hur lång tid du vill dela upp din betalning på. Lägsta belopp är 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Du kan när som helst välja att betala av hela beloppet på en gång. Dina inbetalningar samlas på en månadsrapport. Betalning ska alltid innan den sista dagen i månaden. Årsräntan är 19,5%, aviavgift 29 kr/mån. Läs fullständiga kontovillkor här (PDF). Betalningen sker via Klarnas tjänst Klarna Konto.
     


Försäljning till minderåriga

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa från oss. Är du under 18 år så be dina föräldrar att ringa oss för att bekräfta att du får handla i vår e-butik.


Garanti

Leksakscity.se garanterar att de produkter du får i din beställning är felfria vid leveransen. Om det mot förmodan skulle vara en eller flera produkter som är sönder vid leveransen. Kontakta då oss via mail eller telefon och beskriv i detalj vad felet är. Du kan behöva skicka in en bild på skadad produkt så vi kan bedöma skadan och eventuell åtgärd. Garantin är 2 år och du har 3 års reklamationsrätt på alla produkter förutom på tex. hygienprodukter, batterier, mat, smink, ansiktsmålning, använd leklera och eller plastlina. Tex. så är batterier en förbrukningsvara och omfattas därför inte av garantin och reklamationsrätten.

Kontakta oss om du vill diskutera kring garanti och reklamationsrätt.

Returfrakt vid garanti
Leksakscity betalar returfrakten vid en eventuell retur av en produkt på grund av garanti. Vid en eventuell tvist har Leksakscity som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Vid en tvist kan du gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma sida för tvistlösning som prövar tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Vid en nationell tvist hänvisar vi i första hand till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 10123 Stockholm

Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att produkten fungerar.


Kontakta oss vid garantier och vid reklamationer
Mail: hej@lekskscity.se
Telefon:: 0371 - 22 22 00

Leksakscity Sverige AB
Östra Ryd Lillegård
333 91 Smålandsstenar

Org.nummer 559097-3086
Godkänd för F-Skatt

 


Säkerhet & Sekretess

Vi använder SSL (Secure Socket Layer) vilket betyder att alla beställningar är krypterade och helt säkra. Leksakscity Sverige AB, Leksakscity.se är medlemmar i Trygg E-handel som är en certifiering från Svensk Distanshandel för webbutiker som når upp till deras krav kring säkerhet och trygghet.

Leksakscity.se garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta oss för mer information.

 

Klarna

Klarna hanterar kortuppgifter eller information vid direktöverföring. Klarna uppfyller kraven för PCI DSS.
Klarna tar en kreditupplysning vid ditt köp.


Betalning, avgifter
Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.För de flesta betalsätt, när du slutför ett köp via Klarna Checkout, träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har. Du kan dock erbjudas andra betalningssätt i Klarna Checkout (såsom exempelvis Swish), där Klarna inte övertar fordringen från butiken, utan din betalning av skulden regleras i stället direkt till säljaren. Ditt köp kommer dock även i dessa fall att omfattas av Klarnas köparskydd.


Personuppgifter
Klarna och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster. Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Följande är exempel på personuppgifter som Klarna behandlar:

  1. Kontaktinformation - namn, address, e-postaddress, telefonnummer m m
  2. Personnummer
  3. Betalningsinformation - kortnummer, fakturainformation m m
  4. Finansiell information - t ex information om inkomst och eventuella betalningsanmärkningar (används i de fall det tas en kreditupplysning)
  5. Artikelinformation – uppgifter avseende de köp du gör
  6. Historisk information – uppgift om tidigare köp, hur du tidigare har efterlevt betalningsvillkoren, eventuella avslag m.m.
  7. Information om din dator/enhet - IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar m m
  8. Allmänt tillgänglig information på internet

Personnummer används för identifiering och som kundnummer i kundhanteringssyfte i Klarnas system. Om du tidigare har använt Klarna kan det finnas sparade uppgifter om dig för exempelvis kundhantering, dokumentationskrav eller liknande godkända ändamål. Klarna kommer att använda eventuell sådan information för att säkerställa din identitet och förenkla din användning av Klarna Checkout. Klarna kan även komma att använda elektronisk kommunikation (kommunikation via t ex SMS och e-post) i kontakterna med dig. Klarna kan komma att lämna ut uppgifter till andra företag inom Klarnas företagsgrupp, som också kan använda informationen på de sätt och för de ändamål som beskrivs här. För administrativa ändamål kan uppgifter även komma att lämnas ut till den ehandlare där du gjort ditt inköp samt till våra särskilt utvalda partners för kundanalys och marknadsföring. Vidare kan uppgifter komma att lämnas ut i samband med överlåtelse av fordran till inkassoföretag eller motsvarande. Uppgifterna kan även komma att överföras för behandling utanför EU/EES- området till en stat som inte har samma nivå på skyddet för personuppgifter. Klarna värnar om skyddet för personuppgifter och kommer att införa lämpliga skyddsåtgärder för att skydda uppgifterna. Du har rätt att en gång per år skriftligt begära att få tillgång till de uppgifter som rör dig. Du har också rätt att korrigera felaktiga uppgifter samt att välja bort att ta emot ytterligare marknadskommunikation. Klarna är personuppgiftsansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter.

Se även Klarnas Privacy Statement för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling. Ytterligare information kan också erhållas genom att kontakta Klarna på dataskydd@klarna.se

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du vår användning av dina personuppgifter på sätt som har beskrivits här, inklusive eventuell överföring till annat företag eller till stat utanför EU/EES-området samt möjligheten att använda elektronisk kommunikation vid t ex marknadsföring.





 

Information om din leverans

 

Beställ innan kl. 13.00

Vi har alla produkter på EGET lager.
Beställer du innan kl 13.00 på vardagar, måndag till fredag, så skickar vi din beställning samma dag! Ibland är det väldigt, väldigt många paket som ska skickas och då kan det dröja till nästkommande vardag innan vi skickar din beställning.

 

Expressbeställning - Snabbare leverans

Om du har lite bråttom med att få din beställning, kan du välja expressbeställning i kassan. Då prioriterar vi upp din beställning och skickar den med superfart, detta kostar 99 kr.
 


Leveranstid

Sverige är ett stort land, därför är det olika leveranstid beroende på var du bor.
 

  • 1 dag: till postnummer under 820 00. Söder om Gävle.
  • 2 dagar: till postnummer över 820 00. I eller kring tätort samt hela Gotland.
  • 3 dagar: till postnummer över 820 00 i glesbygd med lantbrevbärare

 


Utlämningsställe

I kassan kan du välja vart du vill få dit paket skickat.
Du kommer få ett sms och mejl när din beställning kommit fram.
Är din beställning tillräckligt liten, så den får plats i brevlådan.
Då kommer den hamna direkt i din brevlåda och du får då inget sms eller mejl.

 


Kollinummer

Vi skickar ut ett spårbart kollinummer i samband med din beställning.
Du kan spåra din beställning, via mailutskick och sms som du får av oss.

 


Paket

De flesta beställningarna skickas som paket.
Vid uthämtning av paket hos ombud ska legitimation uppvisas.
Din beställning finns 14 dagar hos ombudet, därefter returneras din beställning till vårt.
Är din beställning liten, så skickar vi den som varubrev direkt till din brevlåda.

 


Fraktvillkor

Fri frakt vid över 899 kr.
Enhetsfrakt 49 kr.
Returfrakt 79 kr
Expresshantering 99 kr.

 


Transportör

Du kan välja mellan DHL eller Posten i kassan.